19 Kasım 2012 Pazartesi

Kahvenin Altına...

Elimde çay fincanımla üçüncü keredir merdivenlerden aşağı iniyorum. Evde dört ayrı noktaya dağılmış kitaplıklar arasında gidip geliyorum, aklımdaki şu satırların kaynağını bulmak için:"...Osmanlılar, kahveyi genelde sade içerler, özellikle sabah kahvesinden önce, kahveye yer hazırlamak için un kurabiyesine benzer tatlı yiyecekler atıştırırlardı. Kurabiyenin üstünün kızarmamış olması, beyazlığını koruması önemsenirdi...". Kitabı bulamıyorum ama kahvenin altına bir kurabiye tarifim var.
 Kitabı bulana kadar, buna ne dersiniz:)?

Hindistancevizli Kurabiye
Malzemeler
  • 1 paket margarin
  • 1,5 su bardağı pudraşekeri
  • 6 yemek kaşığı hindistancevizi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yumurta
  • 4 su bardağı un
Yumuşamış(ben mikrodalga fırında bir dakikaya yakın tutuyorum eğer oda sıcaklığında bekletememişsem) margarini, pudraşekerini, 2 yumurta sarısını ve 3 kaşık hindistancevizini iyice karıştırın. Unu ve kabartma tozunu bu karışıma yavaş yavaş ekleyip yumuşak bir hamur oluşturun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elde yuvarlayın. Önce yumurta akına sonra hindistan cevizine bulayın. Tepsiye dizip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yarım saat pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder