11 Ağustos 2012 Cumartesi

Sütlü Badem Çorbası ve Sütlü, Zeytinli Pide

Bu Ramazan evde birbaşımıza olduğumuz iftar sofralarında çorba ve salata ile sınırlamaya çalışıyoruz yediklerimizi. Bu sayede farklı çorbalar deneme fırsatı buluyorum; haftasonu şu tarifler yığınını temizleme işine girişmişken bulduğum sütlü badem çorbası tarifi de onlardan biri. 
Daha önce denemedi iseniz, aklınızdakinden çok daha hoş bir lezzetin sizi beklediğini söyleyebilirim.
sütlü badem çorbası
Sütlü Badem Çorbası için Malzemeler (4 kişilik)
  • 1 çay bardağı badem
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 su bardağı süt
  • 3 su bardağı su
Bademleri sıcak suda 15 dakika ıslatın ve kabuklarını soyun. Unu, tereyağı ile birlikte hafif pembeleşinceye kadar kavurun. Sütü ilave edip topaklanmaması için tahta bir kaşıkla karıştırın. Suyunu ekledikten sonra kaynamaya bırakın. Bademlerin yarısını incecik kıyın ve çorba kaynarken içine katın. Piştikten sonra kalan bademleri tavada 1-2 dakika çevirip çorbaya ekleyin ve sıcak olarak servis yapın.

Vakit varsa Ramazan'da, en azından bir iki sefer evde pide yapmaya da çalışıyorum. Uzun yaz günleri, hamurla haşır neşir olmak için çok uygun. Benim bu sefer kullandığım sütlü ve zeytinli pide tarifi, klasik pide tadından farklı çöreğimsi bir lezzete dönüşüyor, hem iftar öncesi çok kısa bir sürede pişirilip sıcak sıcak sofraya konabiliyor hem de sahurda pek güzel yeniyor.
sütlü, zeytinli pide
Sütlü, Zeytinli Pide için Malzemeler (1 büyük pide)

  • 500 gr un (ben tam buğday unu kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım paket instant maya
  • 1+1/3 su bardağı ılık süt
  • Yarım su bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
  • Yarım tatlı kaşığı kekik
Üzeri için
  • 1 yumurta
  • 1 çorba kaşığı yoğurt
Unu hamur yoğurma kabına eleyip ortasını havuz gibi açın. Maya, ılık süt ve tuzu ilave edip ıslakça bir hamur yoğurun. Hamuru mayalanmaya bırakın(Ben hamuru ekmek makinesinin hamur programında hazırladım, tam buğday unu kullandığım için yarım su bardağı kadar daha süt eklemem gerekti, bu miktara hamur yoğurulurken elle dokunup yumuşakça bir hamur mu diye kontrol ederek karar verdim). Mayalanan hamuru, un serpilmiş tezgahta zeytin ve kekiği de ekleyip biraz daha yoğurarak elinizle bütün bir yuvarlak şeklinde açın. Yağlanmış pişirme kabına yerleştirin. Bir kasede yumurta ve yoğurdu karıştırın. Karışımı hamurun üzerine sürün. Keskin bir bıçakla hamurun üstünü istediğiniz şekli vererek çizin. Pişirme kabındaki hamuru mayalanması için 35 dakika kadar daha ılık bir ortamda bekletin. Fırını 250 dereceye ayarlayın. Pideyi 10-15 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder